| HET BEGINNEN MET EEN MEUTA BEDRIJF |
Als u een nieuw MEUTA bedrijf op gaat zetten is het aan te raden om de
volgende werkwijze aan te houden.
- verzorg eerst het BASTA deel (valutakodes, grootboekrekeningen,
debiteuren, crediteuren, etc.)
- stel de te gebruiken modelkey samen en bespreek die met ons, want er
zijn veel soorten modelkey mogelijk en de ene is makkelijker in het
gebruik dan de andere
- oefen 'droog' of u met de gekozen modelkey uw produkten kan identificeren
- geef de modelgegevens in : omschrijvingen, prijzen, voorraad
- maak afdelingen aan als u met bewerkingen gaat werken
- geef de artikelgegevens in
- maak stuklijsten
- vul de condities en teksten naar uw eigen wensen
- controleer de MEUTA stuurparameters of alles naar uw wens staat ingesteld
- maak een verkooporder aan en doorloop de hele procedure tot faktuur :
- aanmaak verkooporder
- afdruk orderbevestiging
- inplannen
- afduk besteladvies artikelen
- aanmaak inkooporder
- boeking ontvangst
- afdruk produktie-opdracht
- gereedmelden uit produktie
- afdruk vrachtbrief
- afdruk faktuur
De te volgen stappen en de volgorde van de stappen kan van bedrijf tot
bedrijf verschillen. Het bovenstaande is een 'standaard' situatie. Bekijk
wat er aan formulieren wordt afgedrukt en of de indeling naar wens is.
Bekijk wat er in de diverse stappen aan voorraadwijzigingen wordt gedaan.
Bekijk na afloop van de diverse stappen de statistieken eens.
Indien u ook bedrijven heeft, waarbinnen eigenlijk alleen
debiteuren, crediteuren en grootboekrekeningen worden gebruikt, is het
mogelijk om een vereenvoudigd MEUTA bedrijf te gebruiken dat van een
volledig MEUTA bedrijf is afgeleid.
Terug naar het hoofdmenu
Terug naar het MEUTA menu
Alfabetische MEUTA inhoudsopgave