NMKL10 - B

Het zal duidelijk zijn dat het bestand met geregistreerde problemen fors kan worden, vooral als men het bestand meerdere jaren wenst te bewaren. Het zal daarom ook te begrijpen zijn dat het weer boven water krijgen van eerder ingevoerde gegevens een hele klus kan zijn. Vandaar dat het zoeken op een wat aparte manier wordt uitgevoerd. Bij het zoeken naar een probleem om het te bekijken of te muteren kunnen de volgende gegevens als criteria worden ingevoerd :

Klachtnummer      :
Ingave   <DDMMJJ> :
Debiteurnummer    :
Ordernummer       :
Faktuurnummer     :
Kontaktpersoon    :
Af handelen door  :
Produktsoort      :
Produktkode       :
Klachtkode        :
Opgelost <DDMMJJ> :
Oplossingskode    :
Indien u de waarde van een veld niet weet, laat u het gewoon leeg (voor numerieke velden geldt nul als leeg, het zal daarom duidelijk zijn dat het gebruik van de waarde 0 voor een werkelijke klacht- en oplossingskode niet aan te raden is, aangezien daar later niet op geselecteerd kan worden). Als u alle gewenste selectie velden heeft ingegeven, start u het zoeken door <F1> in te geven. Een aantal velden speelt een speciale rol :

Voor alle andere velden geldt dat, als ze zijn ingegeven, alleen klachten met voor het betreffende veld dezelfde waarde worden weergegeven. Als u bijvoorbeeld als debiteurnummer 000001 heeft ingegeven, krijgt u ook alleen problemen van debiteur 000001 te zien. Dit geldt dus ook voor de oplossingsdatum. Des te meer u van een probleem weet, des te makkelijker is het om dat probleem weer boven water te krijgen.

Een aantal voorbeelden :


Terug naar het hoofdmenu
Terug naar het MEUTA menu
Alfabetische MEUTA inhoudsopgave